Här finner jag ro

Om mig

lördag 8 december 2012

Snölek även för stora pojkar och en god middag

Dagen har varit en sådär ovanligt stressfri dag med inga måsten och inga tider att passa. Det var precis vad vi behövde. Barnen har varit hos kompisar och lekt. Jag har slappat, kollat på skidor och baka lite julgodis. Magnus har lekt med sin älskade skoter. Jag pojkar och deras leksaker. Jag blir aldrig klok på dem. Allt med motor är häftigt. Moa var hos en kompis i Holsby och Magnus gjorde hennes dag genom att hämta henne med skotern. Snölek kan se väldigt olika ut.

Jag tog en härlig och skön promenad genom ett vintervitt landskap. Det är en sån skön luft ute nu. Det var lite mörkt på vissa ställen men snön och mobilficklampan lyste upp rätt bra. När jag gick förbi slalombacken, ja vi har faktiskt en sån i Sjunnen med lift och allt, så satt det ett gäng och grillade i pulkabacken. Vintern är allt bra härlig!

Nu vankas det fläskfilé och hasselbackspotatis. Per Mobergs vin ska vi visst oxå testa. Det blir en myskväll med nästan hela familjen. Matilda sover i stan hos en kompis.

Ha en skön kväll alla och ta hand om varandra.

Gott julgodis. Recept finns på förra inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar