Här finner jag ro

Om mig

söndag 16 december 2012

Varför ifrågasätta så mycket?

Sitter och läser lite träningsbloggar. Jag blir så imponerad av alla olika resor som vi gör. Alla har olika mål med sin träning och olika förutsättningar. Vi har har alla ett mål som vi kämpar på olika sätt att nå.

En sak som dock verkar vara ett problem är alla andra människor som ska ifrågasätta allt som vi gör. Att de som tränar mycket och har ett mål i livet är extrema och konstiga. Jag kan bli lätt trött på allt detta. Varför ska det vara så svårt att förstår att detta är något som vi alla har valt av egen fri vilja och som vi gör för att må bra. Jag är inte extrem på något sätt men jag tränar runt 5 gg i vecka och känner att jag mår bra av det. Tränar jag inte så mår jag inte alls bra och känner mig deppig och trött. Jag är fortfarande överviktig och äter lite för dåligt just nu men jag är ändå rätt nöjd. Visst mitt mål är inte nått än men till slut hittar jag min väg dit. Jag blir ändå ifrågasatt av människor som inte har förståelse för detta med träning. De tycker jag är extrem som tränar så mycket och att det tar upp mycket av min tid. Visst är det svårt ibland med barn och familj men om jag inte gör det så är jag inte speciellt kul att vara med.

Jag har en förståelse för människor som tränar mycket och som har ett mål med det t ex att bygga muskler och som kanske till om med vill tävla i det. Visst kan det gå fel och det blir extremt då är det farligt och man kan bli sjuk av det men att träna mycket under kontroll är inte farligt. Jag tycker att alla måste få testa på vilken nivå de vill träna på och känna att det är ok utan att bli dömda för det.

Nu ska jag ta mig till gymmet och köra ett pass. Barnen ska till mormor och morfar och baka lite pepparkakor så då passar jag på att träna lite.

Lycka över att träna och utmana sig själv:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar