Här finner jag ro

Om mig

onsdag 5 december 2012

Vilket grymt axelpass!

Vi krossade verkligen axlarna idag. Det var ett super pass som vi kom på helt själva. Uppvärmingen blev lite snöskottning och annat snöpulsande.

Goa brudarna och jag skulle köra axelpass. Elin skulle instruera oss men som ni nu vet så är jag ganska rastlös då är det inte lätt. Vi var ju tre tjejer idag eftersom Stina var med Hon är ännu mer rastlös än jag så vi kom på att för att slippa vila för mycket kör vi tre övningar samtidigt och byter sen med varandra. En otroligt bra idé och det blev ett grymt pass. Det var inte mycket vila mellan och vi körde på i bra fart. Lite uppmärksamhet väckte vi oxå på gymmet och det är ju alltid kul.

Såhär såg passet ut:
Superset 1 *3
Armypress 20kg*15
Omvänd rodd 10kg +stång ca 7kg *15
Kryssdrag över axlarna 10-20kg *15

Superset 2 *3
Axelpress hantel/8kg*15
TRX axelövning*15
Enarms lyft med rak arm utåt 5kg *15

Totalt 270 rep

Superset 3*2 mage
Tre magövningar *15
Totalt 90 rep

Grymt bra pass testa gärna! Jag kommer nog inte kunna lyfta armarna imorgon men fasen vad skönt det känns. På fredag ska vi göra om det igen men då ska vi krossa benen.
Imorgon ska vi åka testa yoga och åka pulka i skolan. Det blir visst lite Lammhulst korv på grillen oxå. Inte helt fel!

Ha det gött ute i vinterlandet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar