Här finner jag ro

Om mig

torsdag 6 december 2012

Yoga, pulkaåkning och paketinslagning

Idag har det verkligen varit tvära kast mellan sakerna som hänt. Jag började dagen med att träna massage och plugga muskler. Imorgon är det dax för första delprovet för att flyga solo som massör. Känns lite pirrigt men jag vet att jag kan det. Det enda som kan gå fel är att jag blir så nervös så jag får hjärnsläpp. Ja ja det kommer nog att gå bra.

Dagens nästa övning var yoga. En klasskompis är instruktör i det och skulle leda ett pass med oss. Jag är verkligen skeptisk mot yoga. Har aldrig testat det men det känns så långt ifrån min värld som det bara går. Att vara tyst och lugn i 2 timmar och bara andas är ju inte riktigt min grej. Jag lovade mig själv att jag skulle ha ett öppet sinne och testa. Kan ju inte säga att jag så fram emot det men det är nyttigt att testa nya saker. Det började med att vi gjorde lite avslapningsövningar och andades på olika sätt. Det var många konstig ställningar och min kropp är verkligen inte töjbar så det gick väl sådär. Det var ganska tungt bitvis. Jag måste dock erkänna att jag kollade några gånger på klockan och tiden rusade ju inte precis iväg. Jag tyckte ändå att jag gick in för uppgiften och kände att jag utförde den väl. När vi sen skulle ligga och lyssna på hans röst i en lång stund så kröp det rätt bra i min kropp och mina tankar flött iväg på annat t ex musklerna i kroppen. Jag stod dock ut och har nu testat det. Inte dåligt att jag lyckades hålla mig lugn, tyst och något stilla i en sån lång stund. Det är kanske inte något som jag ska fortsätta med men kul att ha prövat.

Efter detta så var det dax för lite korvgrillning och pulkaåkning. Den varma chokladen och Lammhulstkorven har aldrig smakat så gott. Så mysigt att stå runt en brasa i fullt snölandskap och dricka varm choklad. Härligt julstämning! Pulkaåkning blev det oxå. Fasen vad det gick i backen. Snön yrde runt oss.


Nu ikväll när barnen har varit på UV har Magnus och jag slått in lite julklappar. Det är inte lätt att få det rättvist. Det ska vara lika många paketer och för lika mycket pengar. Ibland blir en hög lite större för då är det stora paketer. Ja det är mycket att tänka på.

Ha en skön kväll ute i vinter Sverige!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar