Här finner jag ro

Om mig

söndag 27 januari 2013

80 cm bort på 1 år


Mitt måttband och min lilla svarta bok
 Idag insåg återigen vikten av att mäta sig och inte stirra sig blind på vågen. Jag har stått stilla lite på vågen ett tag nu. Visst de få extra kilona jag la på mig över jul har försvunnit men annars står jag stadigt på samma vikt.

Jag vill så gärna nån nästa gräns. Det är ju bra några kilo ner till den men fasen vad jobbigt det är. Eftersom det blir lite lätt jobbigt att stirra på denna jäkla siffra så tänkte jag att det var dax att mäta och se om det hade försvunnit nått fett någonstans på kroppen iallafall. Det rör sig inte fort men sakta men säkert så försvinner det cm för cm. Jag har samma vikt och till och med några gram mer än innan jul men ändå så har jag tappat 3 cm på midjan och några fler cm här och var. Känns skönt att jag ändå försvinner lite sakta men säkert.

Jag roade mig med att se mina totala resultat. Det är ju desto roligare. Totalt har det försvunnit 80 cm på min kropp på ett år. Det är ganska mycket när man tänker efter. Som jag tränar nu så bygger jag ganska mycket muskler och visst muskler vägen ju en del men vad fasen förbränningen borde ju vara skyhög. Tyvärr är jag nog inte en sådan människa som har en hög förbränning. Visst jag måste ju vara nöjd med mitt resultat men jag är ju ändå fortfarande kraftigt överviktig och vill få ner vikten lite till.

Snart ska vi göra våra tester som testledare och jag vägrar att ställa mig på vågen inför alla. Jag känner mig verkligen ínte redo för att visa för andra än min make vad jag väger. Jag hatar vågen och dess jäkla siffra. Jag vet att jag är mer tränad än många men vikten jobbar emot mig hela tiden.
Jaja den dagen den sorgen. Jag ger aldrig upp och till slut har jag väl övervunnit det också men det känns lite jobbigt. Livet ska väl dock inte vara allt för lätt så det är bara att jobba på.

Nu är det dax för lite frukost och sen ner till skolan och plugga igen. Denna vecka är det FYSS på schemat. Alltså fysisk aktivitet på recept. Ska bli mycket intressant att läsa om.

Ha en skön start på veckan och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar