Här finner jag ro

Om mig

måndag 28 januari 2013

När känslorna kommer krypande....

Ibland kommer de där obehagliga känslorna krypande. Det maler i huvudet och man har en klump i magen. Hur man än försöker så finns de kvar. Leendet är påklistrat och utåt visar man inget.

De stunder när man inte lyckas trycka tillbaks allt utan de kommer mer och mer till ytan. De dagarna är så jobbiga och det blir jobbigt att andas.

Vilka känsor pratar jag då om? Känslan av att inte räcka till. Att inte duga som jag är. Att känna att man inte passar in, att man är på fel plats. Att inte tro på sig själv. Att tvivla och känna sig utanför. Dagar då man tolkar allt alla säger och blickar man får negativt. Kommentarer man säger som bara blir fel och allt bara känns jobbigt. När magkänslan är obehaglig och man känner sig obekväm. Min trygga hamn är i mitt hem och bland människor jag verkligen litar på till 100%.

Jag har försökt analysera detta och undrar varför dessa känslor kommer. Jag har nog inget bra svar på dem och tyvärr ser jag att min dotter har samma tendenser. Jag försöker peppa och hjälpa henne för jag vet hur hon känner. Utåt verkar man oberörd men inom sig är man känslig och sårbar.

Det konstiga är att dessa känslor kommer sällan på gymmet nu för tiden. Där känner jag mig trygg och vågar nästan mig på vilken utmaning som helst. Där finns inte samma osäkerhet som tidigare. Jag vet att jag inte är smalast, snyggast eller mest vältränad men min kämpaglöd gör mig ändå till en i gänget. En rätt härlig känsla faktiskt!

Ja många tunga frågor men att skriva av sig är för mig ett sätt att bearbeta. Jag skriver för mig själv och inte för andra. Jag skriver inte för att få medhåll eller medömkan utan för att ventilera ut mina känslor. Visst jag delar mina tankar med hela världen. Det gör jag för att jag tror att många känner som jag och kanske kan mina tankar och funderingar hjälpa någon.

Nu ska jag nog ta mig ut och gå en promenad för att rensa huvudet lite och få lite frisk luft. 30 min rörelse varje dag stärker hälsan har jag lärt mig idag så det är bara att ut och promenera.

Over and out från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar