Här finner jag ro

Om mig

onsdag 30 januari 2013

En dag i synens tecken :)

Efter några timmars plugg om ordination motion drog Manne och jag till Jönköping. Jag skulle upp till syncentralen och testa mina nya hårda linser. Vi började dock med att besöka Gymgrossisten som ligger i Jönköping. Där fanns det en hel massa pulver vill jag lova. Ja jisses hyller fulla med stora burkar och påsar. Jag skulle dock inte ha pulver utan ett par handledsskydd. Det hittade jag och även ett hopprep. Det blev lite celcius och magnesium tabletter också.

Lite mer shopping och lunch blev det också innan det var dax att testa mina nya "ögon". Det var allt lite jobbigt att få i dem och det sved en hel del. Men ska man se så får man lida lite tydligen. Det funkade dock ganska snabbt helt ok. Jag har haft dem i tills bara för någon minut sen och det har gått ganska bra. Ögonen blir lite torra och det skaver lite men faktiskt så tycker jag det funkar ganska bra. Jag kommer att vänja mig mer och mer. När vi åkte hem så ringde de från optikern och sa att mina nya glasögon hade kommit hem. De ska jag hämta imorgon. Nu verkar det som jag ska kunna se igen. Alltid lika trevligt. Imorgon ska jag testa att träna med linserna och se hur det går. De ramlar ur ganska lätt så jag får inte blinka för hårt eller öppna ögonen allt för stort. Lite pyssel med andra ord men det ska jag nog lära mig det också.

Dagens inköp på Gymgrossisten.
Nu ska jag ta kväller och dricka te i mina muggar jag köpte på IKEA.
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar