Här finner jag ro

Om mig

tisdag 29 januari 2013

Jäklar vad jag älskar pulsträning!

Händerna skakar, kroppen vill lägga sig ner i fosterställning, pulsklockan visar nära 95% av max. Fasen det är bara att mata på. Jag älskar verkligen att träna med pulsklocka. Det var ett tag sen jag gjorde det inomhus på pass men idag funkade allt som det skulle och jag blir nästan besatt av min puls.

Tisdag och självklart är det crosstraing jag snackar om. Fasen så gött det är när kroppen verkligen tar ut sig till max och det bara är att mata på. Måste säga att jag inte gick in med bästa förutsättningarna. Jag har varit trött och seg hela dagen. Kände mig seg i uppvärmningen och vill nog helst gå hem. När vi väl körde igång med stationerna eller boxarna kalla vad ni vill så taggade jag igång och pulsen hängde med. Det är så himla kul att ha en pulsmätare och se sin puls. Jag blir nästan som besatt. Tyvärr vet jag ju inte min maxpuls men säg att den ligger runt 185. Jag låg som bäst på 174 i intervallerna och på stationerna. Känns rätt bra i kroppen då vill jag lova. Känslan är delad en del spritter av glädje och en annan del av kroppen vill bara spy och lägga sig ner och dö. Haha låter säkert helt absurt och konstigt för en som inte tränar men ni som testat pulsträning vet vad jag menar.

Att träna på högintensitet är verkligen något som jag gillar. Men jag måste även lära mig att återhämtning och lågintensiv träning också är bra för kroppen. Att hitta ett bra träningsupplägg där alla delarna finns med. Det går inte att träna högintensivt 5-6 gg i veckan utan ibland måste man ligga på lite lägre intensitet också. Jag ska verkligen använda mig av min pulsklocka och kolla vad jag har för intensitet på mina träningspass och se att jag verkligen hittar rätt i träningen.

Nu har min träningsdagbok kommit. Nu är det bara att skriva ner och bokföra sina pass. Problemet är att i ett crossfit pass har man så många övningar att de får inte ens plats i boken :)

Träningsdagboken och boken i Fyss och FaR. Plugg, plugg och plugg
Nu är det hemma plugg som gäller ett par dagar. Imorgon ska jag upp till synscentralen och prova ut hårda linser. Kan verkligen behövas för idag när jag tränade svettades jag så mycket att glasögoen immade och det ångade om mig. Lite jobbigt att ta av sig glasen för jag har ju lite svårt att se vilka vikter jag ska ta. Tur att Daniel leder mig genom passet då och "lurar" mig till rätt vikt haha. Jag vilket gött gäng det är på VFC!

Sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar