Här finner jag ro

Om mig

tisdag 15 januari 2013

Lunch-pass! Body Pump


Började dagen med att skiva, plugg och öva inför morgondagens föredrag. Till slut ville inte huvudet mer. Vad gjorde jag då? Som ni kanske förstår drog jag till gymmet. På schemat stod ett lunch-pass. Det är sällan jag hinner med att gå på dessa pass men det är så gött när man hinner med. Passen brukar vara mycket välbesökta.

Dagens pass var Body Pump från Les Mills! Ett tungt och härligt pass med go musik och grymma övningar.


Intruktör var Nicklas Fridh. En mycket engagerad instruktör som ger allt och lite till under passet. Härligt att vara deltagare på ett sådant pass! Man pushar sig lite extra då.

Grym instruktör!

Eftersom jag sällan går på Body Pump så har jag ibland lite svårt att hitta rätt vikter. Vilket då förstås leder till att jag väljer lite för tunga vikter. Bicepslåten var en sådan övning. Jäklar vad tungt det var. Det var bara att lida sig igenom övningarna. Skakis som bara den efteråt.

Bicepscurls var det ja!

Ber om ursäkt för att bilderna är lite suddiga men mina armar skakade rätt bra efter passet :)

Jag hade tänkt att köra mitt favopass nu ikväll men tyvärr så han jag inte med det. Mitt plugg och barnens läxor gick före träning. Måste oxå erkänna att jag hade nog inte orkat köra på för fullt. Har lite lätt värk i hela överkroppen.

Två glada killar! Nicklas och gymägaren Andreas!

Dax att lägga ner för idag. Wish me luck inför morgondagens föredrag. Hoppas jag inte blir allt för nervös.

Over and out för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar