Här finner jag ro

Om mig

onsdag 13 februari 2013

Energin fylls på

Äntilgen var det min tur att få massage! Så härligt att få och inte ge. Det var ett tag sedan sist. Stina min härliga vän erbjöd sig idag att massera och jag masserade henne. Jag kände hur enerign kom tillbaks och att jag okar lite till. Det var så skönt att få komma ner i massagerummet igen. Det var ett tag sedan sist. Det är lungt och skönt där nere. Vi fick lite tid till att bara prata en stund. Det är rätt skönt att prata av sig ibland.

Det är verkligen viktigt att ta hand om sig själv och hitta stunderna i livet som gör att man får den där extra energin som man så väl behöver. Massage är ett bra sätt att skapa denna sköna känslan i kroppen och fylla på energinivån. Något som alla behöver tänka på. Berhöver ni en massör så vet ni ju vem ni ska ringa till :)

En annan sak som gör att jag fyller på energi är att träna. Ikväll tränade Stina och jag. Vi körde ett gött benpass med lite tabata intervaller, Det är så sköna människor på VFC. Jag känner mig verkligen hemma där. Det är alltid någon där man känner och kan snacka några ord med. Man får en bra känsla i kroppen helt enkelt, Magnus var oxå med och tränade. Det går bättre och bättre för honom med knät. Visst gör det ont men det blir bättre. Moa tränade bandy och även hon blev piggare av träningen. Det är nått magiskt som händer när man tränar:)

Imorgon är det Alla hjärtans dag och jag ska vara ledig från skolan. Vi ska åka och bada i Jönköping. Barnen har ju sportlov så vi ska hitta på något kul tillsammans.
Imorgon kväll är det återigen dax för hockey. Det är play off match mot Varberg. Gå nu man ur huse ni som kan. Det gratis, tänk på det. Vi ska dit och heja. Måste bara hitta en tuta så det verkligen hörs att vi är där:)

Massage är bra för både kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar