Här finner jag ro

Om mig

torsdag 14 februari 2013

Härlig familjedag!

Igår var det Alla hjärtans dag. Det firade vi med att jag var ledig från skolan och Magnus svarade så lite som möjligt i telefon :). Vi åkte hela familjen upp till Rosenlundsbadet i Jönköping. Åka och bada är något som vi alltid har gjort i vår familj. Det är mysigt och även när man hade lite skralt i kassan när barnen var små och jag var mammaledig så var det ett billigt nöje.

Det var så skönt att sitta i bubbelpoolen och bara njuta. Jag åker ju inte vattenrutchbanan så det fick barnen sköta själva. Nu är de ju lite större så de klara sig själva i badet. Det blev lite hopptorn och en hel del fika precis som det ska vara. Vi simmade också  lite. Jag har har som regel att man alltid måste simma simborgarmärket när man är i badhuset. Vilket vi oxå gjorde och lite till. Barnen simmade 400m och jag simmade 1000m. Magnus simmade så gott han kunde med sitt knä.

Efter några timmar i badet var det dax för lite mat på IKEA och sen lite shopping. Barnen handlade lite nya kläder och vi vuxna fick väl även med oss nått hem. Brukar dock bli så att barnen får mer.
Lite trötta och sega satte vi oss i bilen för att åka direkt ut till Landsbro och kolla på Boro som spelade första play off matchen mot Varberg. Tyvärr så blev det en stor förlust och den nyinköpta tutan fick inte användas vid hemmamål. Men vi är vid gott mod och de kommer vinna i Varberg nästa match.

Det var rätt skönt att lägga ner huvudet på kudden när vi väl kom hem. Vi fick några fina presenter av våra barn när vi kom hem. Jag älskar dessa hemagjorda teckningar och fina kort. De är gjorda med kärlek och omtanke. Matilda hade köpt en fin skäl som vi fick tillsammans. Underbara ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar