Här finner jag ro

Om mig

fredag 15 februari 2013

Fredag och dax för spinning!

Kan man bli annat än glad :)
Fredag kl.17.00 och jag sitter i en till bredden full spinning sal. Var lite sent ute så jag fick sitta längst fram. Brukar försöka gömma lite längre bak i salen men det är bara att sätta sig och visa framfötterna. Framför mig har jag denna underbara kvinna. Christina är dagens instruktör. Hon sprider massor med glädje och energi runt sig. Man behöver bara se på henne så blir man glad. Hon peppar igång oss och ser till att vi vaknar till direkt. Inget slött fredagspass detta inte!

Musiken är hög och snabb. Pulsen sticker iväg direkt. Jag känner att benen är lite sega från benpasset i onsdags men det är bara att bita ihop. Christina tillåter inte att man fuskar och peppar oss till att göra vårt yttersta och lite extra där till.

Efter ett tag sprider sig en härlig stämning i salen och svetten lackar i pannan. Det hörs lite pust och stön lite varstans ute i den mörka salen. Jag blir bara mer och mer peppad av musiken. Benen börjar kännas bättre och det är bara att köra järnet. Musiken är så himla bra och hjälper till att maxa. Endofinerna sprutar och jag är så himla nöjd när passet lider mot sitt slut. Den där härliga känslan i kroppen infinner sig. Det är så gött att avsluta veckan med just detta pass. Med ett stort leende stiger jag av min cykel och känner hur energin verkligen fylls på i kroppen.
För att få energi måste man även ge energi. Det är lätt att hamna i en negativ spiral men ibland måste man ta ett steg tillbaks och inse att jag måste ge för att få. Christina vet verkligen hur man ska ge energi. Nu gäller det för mig att förvalta den och sprida den vidare.

Ha en härlig fredagskväll och glöm inte bort att ett leende värmer långt in i hjärtat.
Puss och kram vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar