Här finner jag ro

Om mig

torsdag 7 februari 2013

Lite extra lyx förgyller vardagen

Då var det fredag igen. Denna sköna dag!

Jag måste nog säga att energinivån har varit otroligt låg denna veckan. Igår var den verkligen i botten. Jag orkade knappt hålla mig vaken och ännu mindre koncentrera mig på skolan. Verkar dock som jag inte var ensam om det i klassen. Det är väl så nu i februari. Jag längtar sjukt mycket till våren. Det lär ju dröja någon månad till men snart så är den här.

För att peppa oss lite extra så har Manne och jag beställt en spa-resa till Polen. Vi brukar försöka åka på nått tillsammans bara han och jag någon gång per år. Polen båten är ett mycket billigt och bra alternativ när man inte har så mycket pengar men vill lyxa till det lite extra. Det ska bli så himla skönt. Vi beställde lite spa-behandlinga och massage. Sen blir det att äta och dricka gott oxå. Kanske till om med dansa lite men känner jag oss rätt så blir det rätt tidigt i säng. Vi gillar att slappa inte festa :)

Det är härligt att lyxa till det lite extra i vardagen för att orka med livet. Spa är verkligen en lyx som man normalt inte har har råd med men som sagt kan rekommendera detta för det kostar inte skjortan och halva byxorna. Jag bokade chokladinpackning och hot stonemassage. Ska bli mycket intressant. Jag funderar nämligen på att utbilda mig till hot stone massör så jag måste ju testa först.

Nästa vecka är det sportlov för barnen. De längtar efter lite ledigt. Jag har ju inte sportlov men kommer nog att vara lite ledig och hitta på något kul med dem ändå. Manne är ju sjukskriven nästa vecka oxå, mor och far föräldarar har oxå lovat att hitta på något med barnen så de blir nog inte syssloslösa.

Nu är det dock dax att blinka mig ner till skolan ( jag testar med linserna idag. Snart så funkar det nog).
Ha en underbar fredag alla och jag skickar ut lite extra energi till er som behöver det. Tänk på att ett leende värmer hjärtat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar