Här finner jag ro

Om mig

onsdag 6 februari 2013

Rätt lugnt just nu...

Livet har sin gilla gång. Just nu händer det inte så mycket som är värt att blogga om. Jag sitter mest och funderar på vad jag ska göra med mitt liv om några månader när det är dax att komma tillbaks till verkligheten igen.
Jag har så många olika idéer men inser att det är dax att börja sätt idéerna till verkligheten. Idag har vi varit på studiebesök i Hultsfred. Vi fick se hur lilla Hultsfred kommun jobbar med hälsofrämjande insatser. Jag önskar verkligen att jag bodde i en kommun som verkligen förstod hur viktigt det är att människor har välmående och hälsa. Tyvärr så är Vetlanda politikerna inte speciellt intresserade av det. Usch jag blir bara arg när jag tänker på det. Jag vill verkligen se till att det händer något men jag vet att kommunen har ett sådant ointresse för häsloarbete så det känns rätt tungt lass att dra.

Tyvärr så har jag fortfarande problem med mina linser och glasögon vilket gör att humöret inte alltid är på topp. Idag känner jag att jag helst skulle vilja dra filten över huvudet och bara äta en god kaka. Men självklart gör jag inte det utan funderar på att träna lite hemma istället. Igår var jag ju som vanligt på favopasset nr 1 crosstraining. Inte många cm på kroppen som är torrt efter ett sådant pass vill jag lova. Är lite mör i kroppen idag.

Nehä nu ska jag ta hand om min sjuka dotter som ligger i soffan med förkylning. I dessa tider känns det som alla är lite småkrassliga. Jag hoppas verkligen att jag klarar mig.

Ha en skön fortsättning på onsdagen.
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar