Här finner jag ro

Om mig

söndag 10 februari 2013

Lite hockeyfrälst:)


Tänk att det skulle ta mig 38 år att fatta men nu har det faktiskt hänt. Jag har blivit lite hockeyfrälst!
Det behövdes dock en halvfinne för att få ut mig till Boro hallen. Alexander är hockeykillen som går i min klass. Jag måste faktiskt säga att jag har ett visst tänk vad det gäller dessa grabbar men Alex har bevisat att jag har fel. De är tuffa på utsidan men mjuka på insidan. Haha Alex lär döda mig när jag skriver detta men det är det värt :)

Jag lovade ju som sagt att jag skulle gå på minst en match innan säsongen var slut. I söndags var första gången och sen dess blev jag lite frälst. Idag åkte vi ut hela familjen och även barnen blev lite frälsta. På torsdag är det play-off mot Varberg och vi lär vara på plats. Rätt mysigt att stå i en uppvärmd hall och se när grabbar pucklar på varandra. Jag gillar dock inte att de slåss men det är ju en annan historia. Hockey är ju verkligen en publikvänlig sport. Man står nära rinken och det händer mycket. Riktigt spännade faktiskt. Eftersom det är korta perioder så blir det heller inte långtråkigt. Ok svenska folket jag får krypa till korset och säga att jag hade fel. Hockey är kul!

Jag har ju självklart även varit och tränat idag. Söndagsträning med goa gänget på VFC. Härligt pass med hög puls och mycket mjölksyra. Jag testade även tanitavågen hos PT Martin innan jag gick hem. Visst inte de bästa resultaten men bättre än för 2 år sedan när jag stod på en sist.Muskelmassan har ju ökat och fettprocenten minskat så det är ju kul. Min faktiska ålder är väl dock inget att skryta med men det kan man ju inte lita på. Enligt vågen har jag även gift mig med lammkött då Magnus "bara" är 27 så det är ju kul för mig. Han är dock gift med en gammal tant men der är ju inte mitt problem:)

Ha det bäst gott folk! Over and out from hockeyfantasten:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar