Här finner jag ro

Om mig

söndag 17 februari 2013

Snöyra och kaxiga grabbar

Ögonlocken känns lite tunga och benen sega. Nä jag har inte varit och tränat. Jag har varit på Råslätts idrottsplats i Jönköping hela dagen.
Moa har spelat poolspel i bandy.
Det var ett glatt gäng som drog iväg i bussen på morgonen.Av någon anledning var vi flest mammor.Första gången vi fick åka buss. Spännande bara det. Vi hade en rolig tipsrunda på vägen upp. Alla föräldrar skulle skriva en fråga om sig själva som barnen sen skulle svara på. Mycket uppskattat.
Moa har självklart nr 6
När vi kom upp till bandybanan insåg vi hur lyckligt lottade vi är som har nya omklädningsrum och ny hall. Detta var slitet och utomhus men alla var vid gott mod fast det regnade lite. När matcherna väl började så kom tyvärr snön och det blev lite lätt jobbigt att åka på konstfrusen ute is. Som sagt vi är bortskämda. Dock var motståndarna inte allt för trevliga. Killar i 9-10 års åldern som är kaxiga och otrevliga på plan står inte högt i kurs hos oss. Sånt måste ledare ta tag i snabbt innan det går för långt. Tyvärr så blev det ingen vinst denna dag men tjejerna kämpade väl och var ändå vid gott mod när vi åkte hem.

Trötta och sega var det rätt skönt att sätta sig i en varm buss och bara slappa en stund.
Vi föräldrar hade det ändå ganska mysigt trotts snöyra och förluster. Det är ett härligt gäng föräldrar och roligt har vi tillsammans. Jag gillar verkligen att träffa dessa nya människor. Det är inte många jag kände sen tidigare men det är alltid kul att träffa nya intressanta personer. Vi har ju bandyn och våra barn gemensamt och mycket mycket mer.
Tack för en härlig dag alla goa ungar och föräldrar!
Stort tack även till alla ledare och till Ola som gjorde det möjligt för oss att åka buss tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar