Här finner jag ro

Om mig

söndag 10 mars 2013

En mycket speciell dag och en erfarenhet rikare


Nu måste jag ju berätta om gårdagen. Det var verkligen en dag med mycket olika saker. Det var många olika känslor och funderingar men ändå mycket intressant och lärorik. Jag hade ju träffat ägaren tidigare på Hälsomässan i Stockholm. Han var väldigt speciell så jag hade inte jätte stora förväntningar utan kände bara att det var en utbildning som jag kunde börja med och se om Hot Stone var något för mig.


Dagen började med en lång resa upp till Göteborg. Vi använde GPS och med den hamnade mitt ute i ingenstans. Vi åkte en liten färja dit. Ja resan var verkligen intressant. Till slut kom vi fram till rätt adress. Ett vanligt bostadshus. Det stod iallafall Göteborgs Massageskola på skylten så rätt var vi. Ok tänkte jag det står iallafall en bil till med en deltagare i så ensam är jag inte. 

Vi blev bara 3 deltagare på kursen och det var ju helt ok för då kunde vi ju öva mycket och ta till oss informationen på ett bra sätt. Trotts att själva lokalen inte var den finaste och modernaste så var kursen ändå intressant och jag lärde mig många bra tekniker. Det var verkligen kul att lära sig hur man använder dessa varma stenar. Jag kände direkt när vi hade kommit igång att detta är något som jag vill hålla på med. Så underbart med denna värme som stenarna ger. Jag tror verkligen att detta är något som många kommer vilja prova på och fortsätta att komma på behandling med. Det är en sån skön känsla som sprider sig av värmen. Man blir helt avslappnad och känner hur musklerna slappnar av.

Det är verkligen en behandlingsmetod som passar mycket stressade människor och för personer som vill få ett härligt välbefinnade.

Jag är glad att jag åkte och just nu sitter jag och letar efter en stenvärmare och stenar så jag kan börja öva och sen kunna praktisera denna härliga massage. Tillsammans med chokladolja tror jag det kommer bli en helt underbara upplevelse. Snart är ni välkomna att testa:)

Ha en skön söndag trotts att det snöar och är lite kallt. Jag ska in och träna en runda som blir det några massagekunder och en innebandymatch. Så ser min dag ut.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar