Här finner jag ro

Om mig

söndag 10 mars 2013

Grymt bra pass!

Vill ha sommar nu!
Söndag och dax för morgonträning på gymmet. Den grupp som träffas kl.10.00 kallar sig för Lekstugan. Fast jag vill nog inte kalla det någon lek att träna med dem. Det är blod svett och allvar som gäller. Fast vi har jäkligt rolig när vi tränar:)

Idag kände jag mig taggade och peppad för passet. Jag var dock lite orolig för min axel som inte riktigt vill vara med. Inga tunga lyft för min del just nu. Det blev inga problem med det idag. Vi körde ett så himla kul pass utan varken hantlar eller skivstänger. Det var helt basic kroppsövningar.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad det heter men något liknande som Deck of death. Jag kan ha helt fel men man använder sig av en kortlek. Varje färg betyder en övning och valören på kortet talar om antalet man gör av varje övning. Man går igenom hela kortleken. Joker betyder lite extra. Varje klätt kort =10gg och ess 11gg.

Dagens övningar var: Squat, sittups, burpees och armhävningar. Jokern var 50st utfallssteg.
Totalt blir det 96rep på varje övning och 200 utfallssteg = 584rep om jag nu inte räknat fel.
Känns rätt gött i kroppen. Men det var inte slut där inte. Vi fortsatte lite till :)

Det blev några parövningar i mage oxå. En gjorde köttbullen medans den andre stod i planka, sedan bytte man. 21,15,8 rep. Kändes gött i magen men det var inte slut där heller. Några minuters mage till blev det.

Så härligt pass! Jag gick ut med det största leendet läpparna och endofinerna sprutade. Så härliga känsla!

Bra jobbat alla som var med. Vilket gäng! Alla peppar varandra till max och det är en sådan härlig gemenskap.

Tack Lekstugan för detta! Längtar redan tills nästa söndag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar