Här finner jag ro

Om mig

fredag 8 mars 2013

Stolt över mig själv!


Idag är jag faktiskt lite stolt över mig själv. Jag är ingen löpare och kommer nog aldrig bli någon heller, Löpning är dock en otroligt bra träningsform. Alla kan göra det och du kan göra det var som helst. Jag slipper ta mig till gymmet och träningen tar inte så lång tid. Normalt sett gillar jag inte att springa på vintern men i år har jag faktiskt varit 6-7 gånger redan och det är verkligen rekord för mig. Jag gillar inte när det är för kallt för luften är så kall och jag får problem med luftrören. Det känns skönt att redan vara igång med löpningen. Då blir det ju bara lättare och lättare för varje gång. Just nu brukar jag springa runt 6 km. Förra året försökte jag mig på att springa milen och det funkade men tyvärr så fick jag lite problem med knät. Förmodligen var det så att jag sprang lite för långt innan jag hade vant kroppen vid det. I år ska jag jobba mig uppåt sakta men säkert.

Jag lider av löparmage som gör att jag inte gärna vill springa några lopp och att jag gärna springer i skogen. Än så länge har dock magen funkat bra och jag hoppas verkligen att den fortsätter att göra det. Det har varit ett stort problem för mig. Tråkigt att inte kunna springa var och vart man vill.

Idag gick rundan så himla bra. Det var lite kallt när jag gick ut men jag värmde upp lite extra och började inte springa på förrän jag var riktigt varm. Jag springer som sagt inte fort men för mig så var km tiderna mycket bra. Jag sprang på bra tider och på bra pulsintervall. Kände så himla kul att ser resultaten. Jag som inte ens hade lust att gå ut och springa.

Min älskade make överraskade mig med en bukett härliga tulpaner idag. Bara sådär och för att det var kvinnodagen. Underbara man han vet vad jag uppskattar! 

Nu är det dock dax för Gladiatorerna! Ha en skön fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar