Här finner jag ro

Om mig

söndag 7 april 2013

En dag med tvära kast!

Dagen har verkligen innehållt mycket. Det har varit tvära kast mellan olika aktiviteter. Skilda världar kan man säga.

Flickorna och jag började dagen med att gå till kyrka i Skede. Det är verkligen inte något som hör till vanligheterna i vår familj vill jag säga. Alla i Alseda församling blir bjudna på resa till Liseberg kravet är dock att man anmäler sig på en gudtjänst. Så det var därför vi var i kyrkan. Jag tycker faktiskt att det är rätt mysigt att gå till kyrkan. Jag tror nog faktiskt att även barnen tyckte det var lite kul. Jag är ju inte religös på det viset men kyrkan hör till våra traditioner och jag tycker det är rofyllt att gå dit. Bara det inte blir för ofta:)

När vi väl var anmälda och klara så åkte vi hem och tog lite elva kaffe. Sen svidade vi om till träningskläder. Matilda ville testa på hur det var på ett gym. Eftersom hon inte är gammal nog att följa med till mitt gym så skulle vi tesa gymmet på skolan. Vi cyklade glada ihågen ner till skolan och slank in på gymmet. Vi körde på med kortleken och tjejerna var grymt duktiga. Alla körde på efter sina förutsättningar. Så himla kul att ha med dem i gymmet. De fick även testa på lite olika gymövningar med vikter. Kul tyckte jag. Jag tror nog även att de uppskattade det även om det var lite segt att cykla hem sen igen. Det är roligt att få visa dem mitt intresse och sen får de bestämma själva vad de gillar.
Girlpower på gymmet!

När vi hade pustat ut lite efter träningen var det dax för dagens nästa aktivitet. Moas bandyavslutning. Även i år fick hon träningspris. Hon trodde nog inte det för innan jul var hon inte så morgonpigg utan missade en del lördagsträningar. 

En dag med många olika aktiviteter och tvära kast men en härlig familjedag även om Magnus var tvungen att jobba så kunde tjejerna och jag umgås tillsammans. Jag älskar dagar som denna! Fler sådana!

Ha en skön söndagskväll! Over and out för idag 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar