Här finner jag ro

Om mig

måndag 8 april 2013

Ta ett djupt andetag!


Take a deep breath! Ta ett djupt andetag och bara vara så känns livet just nu. Jag känner att mitt liv har varit i lite gungning nu ett tag med många olika stressiga faktorer. Det märks direkt för då får jag ont i magen och känner mig lite orkeslös. Som tur är så känner jag nu min kropp och vet vad som behövs för att hitta tillbaks och inte köra på ännu mer.

Igår flyttade vi skolan in till gymmet för ett par veckor. Känns så roligt att få börja praktiskt jobba med maskiner och redskap. Att diskutera om PT yrket och få en känsla för vilken sorts PT jag vill vara. Det är mycket som ska funka för att man ska kunna fånga kunden och få den att nå sitt mål. 

Det var så skönt för jag hann även träna innan jag åkte hem. Det blev lite spinning när Stina testade sitt nya pass och sen körde jag bröst/axel pass. Känns att jag inte har tränat styrka på någon vecka. Kroppen känns lite seg och stel så jag försökte även få in lite rörlighetsövningar. Jag är fruktansvärt stel och axelpartiet och i hamstrings. Måste verkligen se till att töja och träna rörlighet lite mer.

Jag ska försöka att lägga om min träning lite och inte köra alla pass så högintensiva för min kropp orkar inte med en massa tunga lyft och andra tunga crossfit pass 6 dagar i veckan. Det får bli lite löppass och några styrkepass i veckan. Promenader och också väldigt bra för kropp och själ. Tyvärr tycker jag ju det är så tråkigt att gå själv. Igår kväll fick jag dock sällskap av mamma så vi gick Hälsansstig när Matilda tränade innebandy. Bra när man kan förena nytta med nöje. Vi fick tid att prata lite och planera något som vi ska göra tillsammans.Ska bli kul att få göra det med henne. 

Nu är kaffet snart slut och jag ska ta mig in till stan. Ha en skön dag och jobba på att hitta balansen i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar