Här finner jag ro

Om mig

lördag 6 april 2013

Våren kommer sakta men säkert

Moa i sitt älskade klätterträd
Igår gjorde vi en liten utflykt ner till sommarstugan i Nydala Mönsterås. Hela familjen känner nog ett sug efter att få öppna och upp den och spendera tid där. Tyvärr har vårens sena ankomst gjort att allt har blivit lite försenat. När vi kom ner till stugan låg det forfarande ganska mycket snö kvar på trädgården och isen låg tjock på havet. Men det kändes ändå som om det var på väg åt rätt håll. Våren kommer krypande så sakteliga även om det tar ett par veckor till innan vi kan spendera lite mer tid där nere.

Det låg mycket snö kvar i trädgården än.
Det blev en mysig fika på altanen och mycket prat om hur vi ska bygga om stugan inför denna sommar. Vi har många projekt på gång och har vi tur så kanske något av dem blir fullföljt denna sommar. Vi har lovat varandra att stugan ska vara ett ställe där vi kan koppla av och inte stressa så byggnationer får komma i den takt vi vill att det ska göra. Ingen stress och press i Nydala!

Fika mys på altanen.
Det som är så härligt är känslan jag har i kroppen när vi kommer ner till stugan och trakterna kring Mönsterås. Jag känner mig hemma där och lugnet i kroppen infinner sig. Jag njuter och känner verkligen att jag kan släppa alla tankar och funderingar kring det som jag normalt funderar på. Det är så härligt att vi har hittat vårt paradis där vi kan njuta och bara få vara i livet. Umgås med varandra utan stress och press från omvärlden.
Kvällen avslutade vi med grillpremiär tillsammans med mamma och pappa. Nu är våren officiellt här för när grillröken ligger tjock och dofterna från köttet sticker i näsan ja då är det vår!

Ha en skön vår och ta vara på de stunder i livet som gör dig glad och fyller på med enegi. Det gör det så mycket lättare att orka med de stunder som är lite jobbigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar