Här finner jag ro

Om mig

söndag 14 april 2013

Hot Stone - massage


Hot-Stone massage bygger på orientalisk filosofi och går tillbaka mer än 3000 år sedan då denna massagemetod användes i det antika Kina och Indien. Metoden härstammar från den kinesiska medicinen och den japanska massagen. Hot-Stone Massage är en väldigt behaglig massagemetod som ger en känsla av totalt kroppsligt välbefinnande. Man arbetar med kroppens energibanor och meridianer för att lösa upp blockeringar och skapa balans i kroppen. Det är en massagebehandling med varma och lena lavastenar-

Det är en skön behandlingsmetod där de varma stenarna läggs ut över Din kropp samtidigt som Du masseras med de varma lavastenarna. Massagen ökar blod- och lymfcirkulationen, stimulerar cellförnyelsen och lindrar muskelvärk. Den har en lugnande och stressreducerande effekt samtidigt som den ger ny kraft och energi. Behandlingen hjälper till att rensa ut slaggprodukter och lämpar sig bra för Dig som vill varva ner, minska stressen och återhämta Dig.

Ni väljer själv mellan mjuk och hård massage med stenarna. Behandlingen passar alla som tycker om värme, att få varm massage. Syretillförslen till musklerna ökar och den ökade blodcirkulationen hjälper också till att transportera bort toxiner (gifter) och avfallsprodukter från musklerna. När de ytliga musklerna slappnar av (med hjälp av värmen) kan man lättare massera de djupliggande musklerna med hjälp av de varma stenarna.
Hot-Stone massage är bra för Dig som:
  • har besvär med kramper, muskelspänningar eller knutor
  • behöver varva ner/är stressad
  • har mycket celluliter
  • har dålig blodcirkulation
  • vill ge Dig själv en total avslappning

Låter detta som något för dig? Det är en underbar form av massage och otroligt avslappnande. Jag kan verkligen starkt rekommendera alla testa. 

Jag är utbildad hot stone massör och erbjuder helkropps massage på 60 min men även halvkropp på 30 min, Jag rekommenderar att man bokar en helkropps massage för att få den sköna känslan i hela kroppen men skräddarsyr även efter kundens önskemål.

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar