Här finner jag ro

Om mig

tisdag 9 april 2013

Grym dag på gym :)

Vilken häftig dag jag har haft. Tänk att det kan vara så roligt och intressant att vara på gymmet hela dagen. Ett problem finns det dock. Jag luktade inte direkt gott när jag kom hem :)

Vi började dagen med att Martin vår duktiga lärare som även jobbar som PT  och är crossfit instruktör hade lite kort info om hur dagen skulle se ut. Efter det hade vi lite uppvärmning och ett kortare pass med .....kortleken. Härligt! Passar för alla!


Dagens upplägg var att träna teknik med skivstång och kolla över hur maskiner, kablar och fria vikter funkar. Vi började med skivstång och fick lära oss grundligt tekniken i marklyft, bänkpress och backsquat. Så himla kul att testa på tekniken och se vad man gör för fel och vad man faktiskt gör rätt. Vi fick instruera varandra och det kändes bra att börja tänka tänka som en PT. Det som är så roligt är de diskussioner vi för med varandra under tiden som vi tränar och testar olika vinklar. Alla dessa olika termer som jag nu kan uttrycka mig med är så häftigt. Det känns riktigt proffsigt :) Jag älskar att prata, testa och lära mig mer om träning och utvecklas verkligen varje dag. Jag är som en svamp som bara suger åt mig av allt som jag får lära mig. Jag kanske inte kommer att jobba som PT men jag vill verkligen lära mig så mycket som jag kan.

Lite kul på lekplatsen på lunchrasten:) Kul avbräck!
Det har varit många aha upplevelser idag och många nya intryck. Innan jag åkte hem så passade jag på att träna lite själv. Det kändes lite i kroppen efter gårdagens pass och dagens olika övningar så jag satte ihop ett litet cirkelpass
Det såg ut såhär: Airsqaut, plankan, wallball, utfall, kettelbellswing, hopprep. 45 sek jobb 10 sek vila 24 rundor. Jag avslutade med lite extra töj -och rörelseövningar så passet tog ca 30 min. Kändes ganska lagom.

Nu när jag har kommit hem, duschat och druckit lite kaffe känner jag mig helt slut. Jag har däckat framför tv en stund. Känns rätt ok. Barnen är på kyrkans hus ett tag till och Magnus har åkt till Ringhals för att jobba.

Nu ska jag återhämta mig en stund till och ha en skön kväll tillsammans med mina små tjejer. Blir tjejkvällar några dagar framöver.
Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar