Här finner jag ro

Om mig

söndag 28 april 2013

Måndag morgon!


Jaha då. var det måndag igen. Tänk vad fort helgen springer iväg. Min helg har varit både ris och ros får man väl säga. Klaga ska man ju inte allt för mycket men livet är ju inte heller alltid små rosa moln utan alla har vi en verklighet vi lever i. Sen är det ju självklart så att jag kan ju bara själv välja vilket som jag lägger mest energi på . Det positiva eller det negativa.

Jag började helgen med att gå på Bomässan med en mycket god vän. Ja ni vet henne jag inte träffar så ofta. Mässan i sig var ganska bra men det bästa var att få sitta ner i fiket med en kopp kaffe och bara prata. Vi har alltid mycket att prata om när vi träffas. Känns så skönt i kroppen när jag har fått umgås lite med henne. 

Vi åkte sent om sido ner till stugan. Hela familjen var rätt stressade och på lite dåligt humör men när vi väl kom ner så blir allt så mycket bättre. Härlig känsla! I stugan får vi bara umgås och slappa lite. Lördagen innehöll lite jippo på stan i Mönsterås så vi cyklade in. Min energi som jag skrev tidigare var verkligen låg. Men jag har själv valt att leva såhär en kortare tid så jag visste vad som skulle komma. Vädret var väl inte det bästa på lördagen, lite blöta blev vi allt men sånt är livet. 

På söndag morgonen kände jag mig något piggare och drog ut på en löparrunda i skogarna runt stugan. Det är så härligt att få andas in skogsdoft. Visst det var mycket tungt i början men sen lättade det något så jag sprang på helt ok. Barnen ville så gärna åka och bada i Vattenpalatset inne i Mönsterås så jag och barnen åkte in. Manne ville snickra lite på altanen. Det var så skönt att sätta sig med värkande muskler i bubbelpoolen. Underbart! 
Båten fick ligga kvar på land denna helg men vi hoppas kunna lägga i den nästa gång vi åker ner.

När vi kom hem till lilla Sjunnen igen så åkte Manne och jag in och hade en PT-timma. Idag var det benpass som gällde. Det gick mycket bra och jag kände mig nöjd med min insats. Jag fick även beröm av min make så då var det nog bra :)

Jaha så såg min helg i korta drag ut. Jag hoppas att er helg har varit bra och att måndagen inte blir allt för tung. Jag ska lära mig om idrottsskador i skolan denna vecka. Det ska bli mycket intressant.

Ha en skön måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar