Här finner jag ro

Om mig

fredag 5 april 2013

Perfekt pass att variera!


Solen skiner ute och huset luktar nystädat. Dagen har innehållit lite plugg och städning. Barnen är utflugna på var sitt håll och jag har någon timme att slå ihjäl innan jag ska ha lite kundbesök. I eftermiddag blir det premiär för första hot stone massagekunden. Ska bli kul att höra vad hon tycker om denna form av massage.

Som sagt jag har någon timme eller så kvar tills det är dax att börja jobba. Jag känner inte att jag vill stressa in till gymmet utan tänkte köra lite hemmaträning.
Ni som har läst min blogg tidigare har sett jag har varit med och kört ett pass med en kortlek. Det tänkte jag köra här hemma idag. Man använder sig alltså av en kortlek. Kortleken har fyra olika färger. Jag kommer då att välja ut olika övningar för varje färg. Idag blir det nog utfallshopp, bicepscurl, stående rodd med skivstång och magövning. Jokern får nog bli 50 squat. Det går att variera hur mycket som helst beroende vad man vill träna. Idag vill jag köra lite styrka och även få upp puls.
Nu är det bara att börja köra. Alltså börja vända upp korten och göra så många rep av den färgen som kommer upp. Snabbt ska det gå oxå. Alltså kommer klöver 8 upp så blir det 8 rep av den övningen som jag har valt för klöver. Dam, knekt och kung är 10 och ess 15st. Smidigt va! Mycket bra träning som kan göras på alla nivåer och för just den förutsättningen du har just idag.

Nu ska jag dra på sig träningskläderna och på med full musik på spotify och köra på. Tur att jag är ensam hemma :)

Ha en skön fredag alla glada människor där ute i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar