Här finner jag ro

Om mig

torsdag 4 april 2013

Plugg plugg och god mat

Elin testar en av övningarna

Idag har jag och mina goa brudar Elin och Stina slagit våra kloka huvud ihop och pluggat en  massa  anatomi. Vi har tillbringat dagen på gymmet nästan helt utan att träna något alls. Låter ganska crazy eller hur? Men så har faktiskt dagen sett ut. Vi har analyserat en massa övningar i kabel, med skivstång och i maskiner. Vi hittade en hel del muskler som jobbar och till slut så fick vi nog ihop det rätt bra. Jag har insett att Latissimus dorsi är min favoritmuskel. Den funkar i alla lägen. Elin gillar Trapezius och Stina älskar allt vad ben heter. Jag har svårast för att använda kabeln för där är det svårt att fatta vilken muskel som huvudmuskel och inte antagonist eller synergist. Ja det är mycket att hålla reda på ska ni vet. Det är lite rörigt i huvudet just nu. Mycket som händer runt skolan som känns lite ovisst men det löser sig nog snart. 

Efter några timmars pluggande så började det kurra i magen. Vi drog till Willys och handlade en massa god mat. I Stinas mysiga lilla lägenhet så lagade vi en härlig lunch. Det blev fylld pasta med parmaskinka och mozzerella och tomatsallad. Så himla gott det blev. Mysigt att sitta och äta tillsammans och fylla på batterierna lite för att sen plugga lite till.

När jag kom hem satte jag mig en stund och njöt av den varma eftermiddagssolen. Det känns som våren är på väg men ändå lite väl kallt. Jag läste lite och pluggade lite till. En rätt skön dag faktiskt.

Nu tar jag kväll och myser i soffan. Tog en välbehövlig vilo dag. Viktigt med återhämtning glöm inte det:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar