Här finner jag ro

Om mig

måndag 15 april 2013

Polletten börjar ramla ner :)

Måndag igen och som vanligt så är jag trött som bara den på måndagsmorgonen. Fattar inte varför jag inte kan sova på helgen när jag kan det. Vaknar tidigt som bara den och sen när måndagen kommer så är jag så himla trött när klockan ringer.

I skolan fortsätter vi veckan med mycket eget arbete och lite grupparbete. Vi ska bygga träningsprogram åt olika individer. Det är så himla kul att få sitta och fundera och tänka ut hur man ska lösa uppgiften. Jag känner att nu börjar allt falla på plats och att jag har lärt mig så himla mycket. Dock är det också så mycket mer som jag måste kunna för att känna mig säker på detta. Jag är så tacksam för att jag har tränat en hel del på gym och testat på en hel del olika saker så att jag har lite erfarenhet. Det hade varit så mycket mer att lära sig om plugga in om jag inte hade det med mig.

Lite lektyr:)
Jag var ju och lånade en hel del böcker i lördags. En av dem handlade om näringslära. Vi läste en kurs i ämnet förra terminen och jag måste ärligt säga att jag fattade överhuvudtaget ingenting av det hon snackade om. Nu när jag sitter och läser i boken så böjar dock polletten ramla ner och jag får ihop en del av pusselbitarna. Det är intressant att läsa om hur det vi stoppar i oss påverkar vår kropp. Jag börjar faktiskt fatta lite enkelt hur det hör ihop.
Jag får nog ta sommaren till att läsa om alla böcker som jag har köpt till skolan. Känns som allt har gått i reafart och att jag behöver lite tid till att hinna reflektera över allt som jag har lärt mig för att förstå det.

Jag är snart klar med min certifierings uppgift i svensk klassisk massage och jag hoppas verkligen att jag blir godkänd. Jag har lagt ner mycket tid på den och det är viktigt för mig. Att bli certifierad massör i svensk klassisk massage är ett av mina mål just nu.
Jag avslutade kvällen med att ta en löparrunda i det sköna vårvädret. Det var lite segt att komma iväg men när jag väl kom igång kände jag att kroppen orkade. Jag sprang på med bra puls och högre fart än vanligt. Till slut insåg jag att jag hade slagit mitt pb med mer än 1 min. Rätt ok faktiskt:)
Nu blir det lite soffhäng innan huvudet hamnar på kudden.

Ha det gott och njut av att våren äntligen är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar