Här finner jag ro

Om mig

fredag 26 april 2013

Tobias H Jonasson - Fitness by Sweden


För drygt 1/2 år sedan stämde jag träff med en kille som precis hade startat ett nytt företag inom PT branschen. Jag var ute på fältvecka i skolan och ville veta lite mer om mitt blivande yrke. Denna kille berörde mig mycket och gav mig en otrolig inspiration. Han brann verkligen för det han gjorde och ville hjälpa andra människor att må bra. Han heter Tobias H Jonasson.

Jag har följt honom och hans arbete under hela tiden. Jag har sett hur proffsigt han har byggt upp sin verksamhet. Han vet vad han vill, har en plan för det och gör allt som han kan för att nå dit. Vägen har inte alltid varit en raksträcka men har ger aldrig upp. Det är så spännande och inspirerande att få träffa sådana människor. Jag blir verkligen inspirerad av människor som vågar satsa på sin dröm. Deras driv och målmedvetenhet. Han har fortfarande sin anställning kvar på heltid men driver även sitt företag med många timmar i veckan. Att vara egen företagare betyder otroligt mycket jobb men ger så mycket tillbaks.

Jag har tjatat lite för att vi skulle få ut honom som föreläsare till skolan och idag var det dax. Mina förväntningar var faktiskt ganska höga och jag ville verkligen höra allt han hade att berätta om. Han gjorde mig verkligen inte besviken. Denna kille har ett sådant driv och sådan glöd men samtidigt ett sådant lugn som gör att man får ett otroligt förtroende för honom. Han är otroligt kunnig men också mycket ödmjuk inför sin uppgift. Han är utbildad till  PT, massör och kostrådgivare och en hel del annat också. Detta är en kille som gillar att utvecklas och hela tiden lära sig nya saker. Ibland undrar jag hur många timmar hans dygn har men vill man så kan man.

Hans väg till framgång inspirera och jag känner att har jag bara en dröm så gäller det bara att våga satsa på det jag vill. Det gäller att ha ett driv och en vilja att nå sitt mål. Hinder är till för att övervinnas. Till slut så kommer jag fram!



Ha en skön helg och bor ni i Vetlanda så passa på att besöka Bomässan i helgen. Jag ska åka in en runda nu i eftermiddag sen bär det av till stugan. I helgen ska vi lägga i båten. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar