Här finner jag ro

Om mig

onsdag 1 maj 2013

Dag 10

Nu har jag kommit en bit på väg i mina 30 grymma dagar. Idag är det dag 10 och dax att väga och mäta. Jag känner att det har gett resultat och att jag inte är så uppsvullen som tidigare. Jag har tappat en hel del vatten och förhoppningsvis lite fett också.
Vågar visar -4 kg så visst hade jag tappat en hel del. Jag känner mig som en biggest loser deltagare när jag ställer mig på vågen. De är ju sällan nöjda dock men det är jag. Jag har dragit ner på maten men även på träningen. Jag orkar inte träna så hårt när jag ligger på lite energi intag. 

Jag är nöjd och stolt över mig själv att jag har fixat dessa dagar och att vågen visade ner. Måtten visade väl lite ner på midja men inte några fantastiska summor. Allt är bättre än inget. Man kan inte hoppas på underverk på så få dagar. Nu gäller det bara att hålla i och orka fortsätta ett tag till. Jag har ett mål som jag ska nå innan sommaren och just nu ser det ganska ljust ut.

Idag har jag även haft en PT kund. Så himla roligt men också ganska svårt. Jag vill ju ge henne något som hon kan jobba med. Jag vill inte vara allt för snäll men ändå måste jag ju börja från början för att sen kunna pusha och se att hon gör framsteg. Ja det är mycket att tänka på.
Jag tränade lite styrka efteråt och jag kände att jag var inte stark. Det är bara att inse att lite mat och tunga vikter hör inte ihop men jag tränade iallafall så måste jag se det.

Vår lilla skrutta Moa har gått och blivit riktigt förkyld och ligger mest hela dagarna med hosta och feber. Stackars liten, det blir nog ingen skola för henne denna veckan. Tur att jag har hemstudier de dagarna som är kvar så att jag kan vara hemma och ta hand om henne.
Magnus drar till Ringhals nu någon vecka så han ser vi inte röken av på ett tag. Men vi tjejer fixar det mesta tillsammans.

Hoppas ni har haft en skön 1:a maj och njutit av det fina vädret. Jag kan väl kanske inte säga att jag har varit ute så hemskandes mycket idag men jag får skylla mig själv.

Ha det bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar