Här finner jag ro

Om mig

lördag 8 juni 2013

Lite sorg och mycket sol

Min underbara familj!

Det har varit några härliga dagar ner i stugan. Vi har verkligen hunnit ladda batterierna. Solen har lyst på oss med sina varma strålar.

Mitt hjärta var ganska tungt när vi åkte ner. Det var svårt att ta farväl av vänner som man umgåtts med så intensivt under en lång tid. Jag vet att vi kommer att ses igen men inte varje dag. När jag väl kom hem på onsdags eftermiddagen kände jag hur det bara slog mig. Tomheten och ensamheten. Några av dessa människor har berört mig så mycket och jag insåg då att jag inte kommer att ha dem i mitt liv på samma sätt. Det var med sorg och vemod som jag insåg detta. 
Jag insåg att jag verkligen har behov av nära vänner i mitt liv. Jag har verkligen saknat det. Jag har saknat att ha någon att prata och dela mina tankar med. Någon som ger mig ro och lugn bara genom att finnas där. Någon att skratta och gråta med. Dessa tre har gett mig allt detta och mycket mer. De har gett mig inre frid. Att ha sådana vänner behöver jag mer än jag trodde. Som tur så finns de kvar och vi kommer att ses igen men sorgen satt kvar några dagar och livet blir inte riktigt det samma. När vardagen och rutinerna finns där igen så blir allt mycket lättare. Det var ändå ett sorgearbete som jag var tvungen att gå igenom.
Vilken tur att jag har en sådan härlig familj som kan hjälpa mig med det.

Detta underbara smycke fick jag av min make i examenspresent. 
Vi har haft underbara dagar i stugan. Vi har solat, badat, slappat och åkt båt.
Tyvärr fick vi ingen fisk men det spelade ingen roll. Vi åkte två kvällar ut till en liten ö mitt ute i havet. Sista kvällen tog vi med oss grillen och stannade några timmar. Jag älskar verkligen detta lugn som infinner sig nere i Nydala.
Vi åkte hem i morse för barnen skulle på läger med svenska kyrkan. Jag har spenderat dagen med att måla en massa kontorsmöbler som jag ska ha i mitt massagerum. Känner mig faktiskt ganska nöjd med mig själv. Nu är det dax för en kvällrunda med löparskorna innan det blir lite grillat.
Ha en skön lördagskväll.

Busungarna:)



Magnus njuter till havs
Rätt skönt på havet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar