Här finner jag ro

Om mig

torsdag 27 juni 2013

Proteinbomb till mellis :)


Dagens mellis blev en riktig proteinbomb!

Jag blev sugen på en smoothie till mellis idag. Normalt sett är det mest barnen som dricker det men ibland känner även jag för det.

Såhär blandade jag och det blev riktigt gott

Kvarg/kesella lätt naturell ca 1dl 
1 st äpple
ca 1-2 äggvitor
knappt en 1/2 dl proteinpulver choklad

Mixa i en mixer. Vill man ha det lite mer rinnigt så späd med lite vatten.
Proteinpulvret går att byta ut mot lite kakao om man vill det. Allt går att blanda bara man vågar testa!

Jag köper gärna äggvita på dunk. Låter säkert konstigt för de som inte har använt det. Jag har gärna äggvita i havregrynsgröten, i smoothies och kvargfluff:) Mycket bra livsmedel med andra ord så slipper jag slänga gulan.

Dagens inköp av protein:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar