Här finner jag ro

Om mig

lördag 1 juni 2013

Upp till bevis!

Idag är det upp till bevis på vad jag faktiskt har lärt mig i skolan.
Jag fick en förfrågan av en tjej om jag kunde tänka mig och hjälpa henne med träning och lite viktnedgång. Självklart ville jag det. Jag vill inte kalla mig PT riktigt än men med lite träning så kommer jag nog oxå dit.
Det är kul att få hjälpa människor nå sina mål. Jag ska göra allt vad jag kan för att hon ska nå sitt mål. 

Att genom sin egna erfarenheter och kunskaper om träning och viktnedgång kunna hjälpa någon annan att komma igång känns rätt häftigt.
Jag har planerat och funderat en hel del och jag hoppas att det kommer att funka.
Vi ska ha vårt första möte om någon timma. 
Det blir lite konsultation så får vi se om hon tycker att det verkar ok. Gör hon det så sätter vi igång. Hon har sommaren på sig. Visst är jag lite nervös. Det är ju nu det gäller på riktigt. Hon vill ju se resultat men tillsammans fixar vi nog det.

Jag fick hem min Tanitavåg igår. Jag har fixat och trixat lite med den och ny tror jag att jag fattar hur den fungerar. Den mäter det mesta i kroppen. Det är allt från fett% till muskelmassan, vatten% i kroppen och hur mycket energi du gör av med på en dag. Här gäller det ju att hitta en balans mellan energiåtgång och energiintag. Det är väl den stora boven många gånger. Vi äter mer än vi gör av med. Jag kommer att erbjuda  mina kunder på kliniken att göra  en tanitavägning.

Nähe nu ska jag fylla på med lite energi så att jag orkar vara på topp hela dagen. Havregrynsgröt med äggvita är det som står på menyn. 

Ha en skön söndag!

1 kommentar: