Här finner jag ro

Om mig

söndag 7 juli 2013

21 dagar att förändra en vana

Det sägs att det tar 21 dagar att förändra en vana. Ligger nog mycket i det. Jag är ingen morgon tränings människa. Idag tvingades jag dock ut av en morgon tidig tjej som ville köra ett pass med mig. Det var bara att gå upp äta lite jordgubbar m mjölk och bita ihop:)

Vi tog oss ut i skogen på en varm en härlig runda. Det blev lite intervaller, styrkeövningar, backintervaller och  så lite pepptalk. Hon jobbade på grymt bra i värmen och ska vara riktigt stolt över sig själv. Härligt att se när kämpaglöden kommer fram och viljan att förändras finns där. Visst är det lite tungt när vågen inte riktigt visar vad man vill men det gäller att inte ge upp. Sätt inte målen för högt utan ha små delmål på vägen. Hitta just den vägen som passar dig och avvik inte från den. Jag är glad att jag har fått möjligheten att träna med denna tjej och jag vet att hon kommer att nå dit hon vill även om det kommer ta lite längre tid än hon kanske vill. Det tar som sagt 21 dagar att göra en förändring.

21 dagar ja, kanske det kan ta mig 21 dagar att bryta min illvilja till att träna på morgonen. Kanske skulle jag anta utmaningen nu under semestern och börja förändra. Hm det tål att tänkas på. Morgonlöpning funkar nog inte men kanske någon lugn promenad till att börja med.... Jag kan ju alltid utveckla det lite mer under sommaren med lite styrkeövningar och intervaller. Jaja det får jag nog fundera lite på.

Nu ska jag iallafall dricka lite kaffe och fylla på med mellanmål. Sen blir det till att packa och göra färdigt inför avresa till stugan imorgon. Jag och barnen drar ner imorgon fm och Manne kommer ner när han är färdig på mån el tis. Ska bli skönt att kommer ner och bara få njuta lite.

Ha en skön söndag och glöm inte bort att dricka mycket i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar