Här finner jag ro

Om mig

torsdag 4 juli 2013

Det som inte dödar stärker heter det ju:)

Som jag skrev i mitt förra inlägg så hade jag någon form av livskris i någon dag eller två. Jag tror att det är bara att stanna upp och fundera lite på sitt liv ibland. Det är inte fel att våga ifrågasätta och fundera på vad man gör. Jag tror att alla behöver lite tid till eftertänksamhet och utvärdering av saker som påverkar våra liv.

Det som inte dödar stärker en ju. Jag har gått stärkt ur mina funderingar. Jag fick lite tid till att ifrågasätta och fundera på hur jag vill leva mitt liv. Det jag kom fram till har gjort att jag känner ett ännu starkare driv i det jag gör och hur mitt liv ser ut. Jag vet vad jag vill och jag behövde nog stanna upp och hitta tillbaks till det fokus som jag behöver för att nå mina mål.


Jag lever med samma man sen 19 år tillbaks och det är självklart inte alltid en dans på rosor och vi har våra upp och nergångar men det är ju det som stärker oss och gör oss hela. Visst är vi inte samma personer som vi var när vi träffades men tillsammans har vi utvecklats och växt som människor.

Jag har som sagt dragit ner på träningen lite men försöker hålla kosten under kontroll. Just nu passa det mig ganska bra. Jag har ingen stress och press på mig utan försöker ta dagen som den kommer. Det blir 3-4gg träning i veckan och det känns bra. Just nu lever jag på jordgubbsdieten haha. Jag älskar jordgubbar och skulle kunna leva på det hela dagarna. När jag ställde mig på vågen idag så måste jag nog säga att det hade gjort resultat. Visst muskelmassan har nog inte precis ökat men det tar jag tag i till hösten.

Nu är det dax att åka ner och hämta hem några trötta barn som har sovit över på skolan. Kan tänka mig att de inte har sovit speciellt mycket.

Ha en skön fredag och en härlig semester till er som jobba er sista dag idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar