Här finner jag ro

Om mig

onsdag 3 juli 2013

Tankar....Hjärnspöken


När tankarna tar över och inte riktigt vill släppa då kan det bli lite jobbigt. Jag har haft några dagar där mina hjärnspöken har bråkat lite med mig.
Man kan nog kalla det lite av en livskris. Jag börjar fundera på mina val i livet och saker som har påverkat mig positivt och negativt. Det är lätt att tankarna vandrar iväg och då blir jag inte rolig att leva tillsammans med.

Igår hade jag verkligen ingen bra dag. Tankarna tog över och hade jag inte haft lite jobb så vet jag inte vad jag hade gjort. Det tar mycket energi och kraft att grubbla.

Kvällens stora lågmärke var nog sista crosstrainingspasset för terminen. Jag kände mig helt orkeslös och omotiverad. Det var nog det sämsta passet ever. Jag fick ont i knät och ville bara lägga mig ner och gnälla. Suck ibland funkar verkligen inte hjärnan som man vill. Tyvärr så följdes detta av en sömnlös natt. Vilket kanske inte var så himla kul när klockan ringde tidigt för att jag skulle hoppa in och öppna på förskolan. Jaja humöret var faktiskt bättre på morgonen och jag inser att jag måste släppa allt och gå vidare. Grubbla blir man inte klokare på. Insåg att 40-års krisen får nog vänta något är till iallafall:)

Ja dessa hjärnspöken, vi har dom nog alla lite till mans men vi väljer själva om de får ta över våra liv.

Ha en skön eftermiddag. Jag ska nog vila huvudet lite på kudden medans jag tittar på Ernst sommarprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar