Här finner jag ro

Om mig

tisdag 27 augusti 2013

Glass kan vara nyttigt!

I helgen köpte vi oss en glassmaskin. Jag älskar glass men tyvärr finns det inte så många nyttiga alternativ. Nu kan jag testa, fixa och trixa lite nya recept. Vi har testat lite olika baser i glassen. Jag har använt yoghurt och kvarg/kesella. Enbart yoghurt blir lite mjukt men blandar men med kesella så blir de bra. Jag har smaksatt med bär, frukt eller med herbalife proteinpulver. Formula 1 med mintchoklad blev mycket god.

Idag är det så varmt och jag var sugen på ett kallt mellanmål så det fick bli glass. Känns lite lyxigt


Recept

Kesella naturell lätt
Kesella vanilj
Lätt yoghurt
Blåbär

Blanda ihop allt och kör i glassmaskinen. Har man ingen glassmaskin går det lika bra att frysa i en vanlig bunke. Tänk då på att röra lite i smeten efter ett tag så blir det inte så isigt.

Hur mycket man tar av varje är en smaksak och beroende på hur många som ska äta glassen.

Testa gärna och njut av den goda smaken

Glass kan vara nyttigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar