Här finner jag ro

Om mig

söndag 1 september 2013

En härlig helg

Ja då var det måndag igen. Jag dricker mitt örtte från Herbalife för att få lite extra energi i kroppen. Funderar lite på livet och drar lite på att börja dammsuga. Jag börjar lite senare idag och tänkte att det skulle bli lite städning innan jobbet.

Veckan som varit var ganska hektisk. Jag hade många massagekunder. Det var till och med fullbokat i fredags och jag fick tacka nej till kunder. Det är så roligt att det rullar på och jag når mina mål som jag har satt upp för verksamheten. Jag hoppas bara att det inte blir för mycket så att kroppen och kroppen inte hinner med. I fredags kändes det att jag hade jobbat på hela veckan. Ja som jag sagt tidigare. Jag måste lyssna på kroppen så att jag inte hamnar i mina gamla vanor igen. Kroppen kommer då att ge mig en fett smäll på käften. Jaja bara att se till att jag stoppar innan det händer.

När jag jobbat klart i fredags kväll drog vi ner till stugan. Visst vi var kanske inte så himla taggade på att åka. Alla var trötta och sega. Som vanligt räckte det att närma oss havet så började lugnet lägga sig och vi längtade till vårt paradis.

Kvällen avnjöt vi på vår härliga inglasade altan. Alla hade mycket att prata om och vi satt länge och prata. Det händer mycket i våra liv just ni. Barnen har mycket att berätta om vad som har hänt i skolan under veckan. Jag och Magnus och mycket som händer på våra jobb. Det är så härligt nu när barnen har blivit så stora att vi bara kan sitta och prata långa stunder. Så kul att få vara en del av deras liv. Alla var dock trötta så det blev tidigt i säng. Detta gjorde även att vi vaknade tidigt. Så skönt att njuta en runda med en kopp te på altanen i stillheten.

Min make har ju lite svårt att bara vara still så han var självklart och hyrde ett släp och körde bort en hel massa ris till tippen. Skönt att få det gjort. På kvällen var vi alla lite rastlösa så vi tog oss ut på en go joggingrunda. Moa fick cyklar så blev det lite lättare. Matilda var grymt duktig och hon har en kämpaglöd som vaknar till liv när man minst anar det. Kanske lite lik mamma:)

Söndagen ägnade vi åt att klippa gräs, ta upp båten och fixa lite inför hösten. Det var skönt att få det gjort så kan vi bara åka ner och stänga ner inför vintern senare i höst.

Det blev en helg att ladda batterierna. Älskar vårt paradis vid havet!

Ha en skön måndag och en trevlig vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar