Här finner jag ro

Om mig

söndag 25 augusti 2013

Ny vecka nya möjligheter

Ja då var det måndag igen. Det känns helt ok faktiskt. Jag är väl kanske inte en som älskar måndag men det är alltid början på något nytt. En ny vecka med nya utmaningar och nya saker att lära sig.

Helgen har nog innehållit det mesta. Jag kände i fredags kväll att jag var ganska mör i kroppen och i knoppen. Det hade varit en lång och hektisk vecka. Jag har haft en hel del att göra på kliniken och det känns i kroppen. Jag besökte även Vetlandas fina utegym på lunchen. Det är verkligen inte mycket att skryta med. Något som måste tas tag i och renoveras. Det är skandal att kommen inte har mer hälsotänk!
Skruttigt men fyllde en viss funktion
Helgen började på bästa sätt när jag fick träffa min älskade vän Stina från Lammhult. Hon kom till Vetlanda för att springa VP-milen. Det var så härligt att få träffa henne igen. Loppet genomförde hon glatt påhejad av mig och Moa. Härligt med hejaklack:) Hon var grym nådde sin uppsatta måltid med råge. Grymt jobbat tjejen!
Stina taggad innan start

Senare på kvällen kom även min make hem från en veckas jobb på Ringhals. Det kändes skönt att få hela familjen samlad igen. 
Lördagen började vi med en välbehövlig sovmorgon. Härligt när man verkligen kan sova ut och känna sig utvilad.
Det var stor loppis på stan som vi besökte och gjorde några inköp.

Dagen rullade på med lite allt möjligt. Matilda hade lite födelsedagskalas med sina tjejkompisar. De hade lånat farfars husbil som de övernattade i på trädgården. Härligt att höra deras skratt och fniss när de fick eget boende. 
Magnus och jag tog en härlig kvällspromenad. Skönt att få lite egentid och bara prata av sig en stund.

Söndagen innehöll en hel del jobb. Herbalife kunder som var intresserade av att höra mer om produkten. Härligt att var igång. Senare la jag min första order med produkter. Ska bli kul att jobba med detta.

Även denna vecka innehåller en hel del jobb. Det känns så kul att folk har hittat till mig och bokar tider. Jag har fått så mycket positiv respons och så många nöjda kunder. Det ger mig så mycket energi och inspiration till att jobba vidare. Jag har verkligen hamnat rätt i mitt nya yrkesval.
Just hot stone massagen har visat sig ge så otroligt bra resultat. Kul att kunna lindra människor smärta.

Nu är det snart dax att åka till jobbet på förskolan. Det är tvära kast men så himla kul :)

Ha en skön måndag och njut av det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar