Här finner jag ro

Om mig

söndag 29 september 2013

Dags att börja bygga muskler!


Att gå ner i vikt är helt underbart. Det finns egentligen inget som är negativt med det. Det ger en bättre hälsa och man mår så otroligt mycket bättre. 
Jag har vunnit så mycket med att äntligen ta tag i mitt liv och göra det jag måste göra. Jag har fått ett så mycket bättre liv och en självkänsla som har blivit bättre. 

I januari 2014 har jag kämpat i 2 år och har fått ett underbart resultat. Jag har idag gått ner runt 32 kg och en hel massa cm har försvunnit på kroppen.
Självklart syns det på kroppen. När man går ner så mycket hinner inte riktigt kroppen med. Huden har varit uttöjd så länge att den inte går tillbaks utan det bildas en hel del överskottshud. Jag har ändå haft ganska tur eftersom jag har tränat ganska mycket och då har kroppen hängt med på ett bra sätt. Nu börjar det ändå synas och det kan störa mig lite. Det är inte så att jag klagar på att jag gått ner i vikt men det är tråkigt när man ha kämpat så och det ser ut som man har en påse på magen och ett gäddhäng under armarna och på benen som bara är hud. 
Nu är det dags att ta tag i detta och försöka fylla ut huden med lite muskler. Under sommaren har jag inte tränat så mycket styrka utan mest kört löpning och annan konditionsträning.
Nu ska här byggas muskler! Jag måste in på gymmet! 
Det handlar inte om att bygga en massa men att känna att det blir lite mer muskler och mindre häng.

Jag ska lägga upp en plan. Det kommer att bli en hel del latsdrag, rodd, bänkpress, axelpress och en massa roliga övningar framöver. Lite mer crossfit måste det oxå blir. Det kommer nog att bli bra men det gäller att skynda långsamt. Tur att jag har Herbalifes produkter som kommer vara en bra hjälp i detta projekt.

Ha en skön måndag alla sköningar där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar