Här finner jag ro

Om mig

måndag 30 september 2013

Något smalare kladdkaka:)

Det är ganska sällan jag bakar något till fikat men när jag är sugen så blir det i så fall denna väldigt goda kladdkaka.
Det är ett något smalare alternativ till vanlig kladdkaka
Den blir inte riktigt så kladdig som en vanlig men otroligt god:) Lite mer protein än en vanlig är det också.


Clementinkladdkaka

3 st ägg

2 dl socker (går säkert att använda stevia)

1 dl vetemjöl el dinkelmjöl

1/2 tsk bakpulver

3/4 dl kakao

vaniljpulver efter smak

2 krm salt

250 g Lätt kvarg/kesella

rivet skal av en clementin

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, kakao,bakpulver, vaniljpulver och salt i en bunke.
Vänd ner det i äggsmeten tillsammans med kvargen och clementinskalet. Häll smeten i en smord, bröad form med löstagbar kant. 
Grädda i 200 grader i ca 20-25 min.
Garnera gärna med clementinklyftor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar