Här finner jag ro

Om mig

torsdag 26 september 2013

Hösten gör sitt intåg

Nu börjar hösten verkligen göra sig gällande. Isskrapan används flitigt på morgonen. Det är vantar och mössor på när barnen cyklar till skolan. Kallt på morgonen sen varmt på eftermiddagen. Ja allt som hör hösten till. 

Jag har blandade känslor för hösten. Jag älskar den friska luften och de härliga färger som träden skiftar till. Det är mysigt att krypa in i soffan med raggsockar på och ljus tända. Än så länge så har jag inte tänt i kaminen men det kommer snart. Det är ett härligt ljud som sprids när det sprakar och knakar från elden. 

Det jag inte gillar med hösten är att vi går mot mer mörkare tider. Jag tycker inte om när dagarna blir kortare och det är mörkt när jag går till jobbet och mörkt när jag kommer hem. Jag tappar så mycket energi på hösten. Det känns som många människor runt mig gör samma ska. Jobbet tar mycket tid och det är mycket inbokat på kvällstid framöver. Barnen har mycket i skolan och aktiviteter som drar igång. 

Magnus har precis fått veta att han måste operera sitt ena knä igen. Det känns lite tungt för oss alla men det är något som vi måste ta oss igenom. Operationen är redan om några veckor sen blir det sjukskrivning på det. Jag håller alla tummar och tår att det kommer att bli bra denna gång. Det är jobbigt att se någon som man älskar så mycket har ont och må dåligt för att han inte kan göra allt som han vill göra. Det gäller att stötta och se det positiva i detta. 

Jag har mycket på jobbet och många nöjda och glada kunder. Allt som händer runt kliniken är bara roligt och ger energi. Hot stone har blivit en stor succé. Fler och fler har förstått hur skönt och välbehövligt det är.

Ha en skön torsdag och glöm inte bort att boost upp med vitaminer, mineraler och en massa positiv energi så fixar vi nog hösten :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar