Här finner jag ro

Om mig

söndag 13 oktober 2013

Aldrig ge upp!

Förkylningen är seglivad men nu börjar den ge med sig. Det är tråkiga är att när man väl har bestämt sig för att börja träna lite hårdare så blir man sjuk. Jag är som sagt en person som inte gillar att bli sjuk. Jag tycker väldigt synd om mig själv och fallerar totalt med mat och allt annat.
Nu börjar det dock kännas något bättre och jag har kunnat träna lite lätt. Det som gäller är att igen ta tag i matvanor och inte se till att det slinker ner allt för mycket skräp.

I fredags var det dags för makens tredje knäoperation på drygt ett halvår. Det känns lite surt men nu hoppas vi att det blir bra.
Vi åkte till Göteborg tidigt på morgonen och när han opererades passade jag på att shoppa lite.
Det är inte ofta jag får gå helt själv och kolla i affärer. Det blev några timmar i Nordstan och lite bra shopping. Jag var på jakt efter en lite snyggare vinterjacka. Till slut hittade jag en som satt som en smäck. Det var härligt att kunna prova vilken jacka jag ville. Tidigare ha utbudet vara ganska begränsat för det har inte funnits i så stora storlekar. Denna gång blev det storlek 42. Helt otroligt! Jag känner mig så stolt och lycklig att kunna gå och handla i stort sett var jag vill. Det som är svårt är att hitta sin rätta stil. När jag var begränsad till stora storlekar var jag också begränsad i stil. Det var mest tältmodeller med blommor som fanns. Kanske inte min stil men tyvärr inget annat att välja på. 

När operationen var över var min käre make lite lätt påverkad av droger så vi åt och checkade in på hotellet. Han fick vila lite och då passade jag på att gymma lite i det megastora gymmet. Det var skönt att köra lite intervaller på löpbandet och lyfta lite vikter. Det blev ett ganska bra pass trotts det smala utbudet.


På lördagen åkte vi så sakteliga hemåt. Manne mådde ganska bra fast det berodde nog mest på alla fina piller som han stoppade i sig. 
Vi stannade i Jönköping på XXL-Sport en mycket bra affär. Här inhandlades diverse sport artiklar b la ett par nya löparskor till mig. Kanske inte min favoritfärg men ändå min favoritmodell. Ibland så måste priset få bestämma och inte färgen. Blåanyanser är också snyggt. Det behöver ju inte alltid vara rosa:)

Idag blir det en dag i crossens tecken. Moa ska köra stubbrace i Solshester på sin nya cross. Hon har ju fått ta över Matildas 85cc så det ska bli kul att se henne köra på den. Matilda är på en tidig innebandy match i Tranås. Jag håller tummarna för att det går bra för tjejerna.

Ha en skön söndag!

 Det gäller att aldrig ge upp! Sätt ett mål och hitta vägar att ta dig dit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar