Här finner jag ro

Om mig

onsdag 9 oktober 2013

Höstbaciller

Usch denna elaka förkylning vill inte ge med sig.
Nu har höstbacillerna kommit. Jag är inte en person som är sjuk mycket men när jag väl blir det så är jag grymt gnällig.
Jag får en släng av den manliga förkylningen:)

Det som gör att jag blir gnällig är nog mest att jag inte kan träna som jag brukar. Det har blivit en hel de promenader sen i fredags när det bröt ut.
Igår gjorde jag ett försök att träna lite på gymmet. Jag tänkte som så att bacillerna skulle svettas ut. Jag vet inte om det var den bästa idéen jag har haft men sån är jag.
Idag vaknade jag med en grym huvudvärk och snorig näsa. Stackars mig!
Jag tog lite alvedon och åkte till jobbet. Det är inte så lätt att ringa in någon 05.50. Feber hade jag ju inte iallafall.

Som tur var så var det lite lugnt på jobbet så jag kunde kompa ut någon timme och däcka under filten hemma. Tidig morgon och förkylning gjorde sitt till.
Jag gjorde mig en vitaminboostad shake till lunch och vilade lite. 
Nu känner jag mig något piggar och ikväll väntar mer jobb.

Shake med färskpressad apelsinjuice och kiwi blandad med proviva mango. Så gott och nyttigt!

Ha en skön onsdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar