Här finner jag ro

Om mig

söndag 13 oktober 2013

Skakis men inte bakis!

Dagens träningspass blev så grymt! Fasen jag var helt skakis när jag kom hem. Men hellre det än bakis haha nu var jag lite rolig oxå :)

När vi kom hem från Moas crosskola så var jag bara tvungen att testa de nya fina blå löparskorna. Ja blått är faktiskt riktigt snyggt:) 


Kände för att köra lite backintervaller och styrka i löparspåret idag.
Det blev först lite lätt uppvärmningsjogg på ca 1 km.
Efter det blev det 5 gg upp för denna härliga backe på vårt elljusspår


Kändes rätt gött i benen vill jag lova.

Nu var det dags för lite styrkeövningar. Min svärfar har byggt en mycket bra bänk precis ovanför denna backe och den passar perfekt för lite armhävningar och dips. Stockarna fungerar som tyngder när man kör  thrusters. Lasses bänk är guld värd:)
Det blev 50 st dipps , 50 st armhävningar och 50st thrusters sen lite lätt jogg i några minuter.
Lasses bänk!
Intervalldags! En löpartabata intervall blev det så att jag kom fram snabbt till skidbacken. Här blev det mer styrka. Jag gjorde 160 sit-ups i tabataintervall och sen 160 ryggresningar också som tabataintervall. Kände mig ganska mör i kroppen efter detta.
Avslutade med 3 st backintervaller till i pulkabacken. Lite besviken att jag inte körde 5 st även här men jag var ganska mör. 


Lite lätt jogg och sen var jag hemma.Skakis men inte bakis!

Härligt att ha förmånen att bo nära naturen och kunna träna ute i denna vackra miljö.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar