Här finner jag ro

Om mig

torsdag 17 oktober 2013

Balans i kropp och knopp

Just ni har jag en ganska skön känsla i kroppen. 
Livet rullar på. Vissa dagar är upp och andra ner. 

Jag har fått en bättre balans på min berg och dalbana när det gäller känslor. Jag kan fortfarande har dalar men de är inte så djupa och långvariga som tidigare. Det känns att kroppen och knoppen har hittat en harmoni.
Just nu bollas jag mellan jobba och annat som händer i mitt privatliv. Det är stora saker på gång speciellt i privatlivet. Mer om detta en annan gång.
I yrkeslivet behöver jag en liten skjuts framåt. Måste bli bättre på att sälja mig själv. Jag har inga problem med att prata för min sak men tycker inte  om den första kontakten. Det känns lite som om man tigger för sin sak. Jag vet att jag är duktig på det jag gör och säljer bra produkter och tjänster men behöver en bra öppningsreplik liksom. Ja man lär sig något varje dag. Det är härligt att aldrig vara fullärd.

Träningen känns ganska ok. Jag inser att jag inte behöver hetsa och träna hela tiden. Det gäller att få kvalitet istället för kvantitet. Idag blev det en riktigt skön WOD och lite andra goa övningar. Jag var riktigt trött och kände att det tog bra.

Jag säger det igen: Balans och Harmoni i kropp och själ så funkar livet

En bra balans mellan kost och träning är det enda som gäller. Tyvärr är vi kanske ibland lite dåliga på att erkänna för oss själva att vi faktiskt inte har den balansen.
Det är bara att inse äter man dålig kost så mår man dåligt. Det finns inga genvägar. Bra kost och rörelse är det enda som funkar. Det går inte att ljuga för sig själv. Det blir inga resultat om man hela tiden tänjer på gränserna. Jag är ett levande exempel på detta. Det tog mig många år att bygga upp min stora kropp och det är en kamp varje dag för att minska den. Det är inte gjort på en månad eller två. Jag har kämpat i snart 2 år för att nå dit jag är idag. Det har jag gjort genom en järnvilja, svett och tårar. Det har inte varit roligt alla gånger men när resultaten kommer så känner man en glädje att kämpa vidare. Det gäller att aldrig ge upp att alltid se framåt och hitta nya mål och ny inspiration.

Det finns inga perfekta människor. Men det finns många som vill påskina att de är det, utåt iallafall. 
Jag är ärlig mot mig själv och ser mina fel och brister. Jag inser att andra är precis som jag med sina fel och brister. Det är det som gör oss mänskliga. Visst är det underbart att vi alla är så olika. Tänk vad tråkig världen skulle vara om alla vore lika.

Ha en skön kväll




1 kommentar: