Här finner jag ro

Om mig

måndag 21 oktober 2013

Utökning av familjen

Idag är det verkligen höstrusk.

Det är kläder efter väder som gäller.
Jag har stökat, städat och jobbat lite såhär på morgonen. Det är ganska skönt att börja lite senare på måndagen. Jag hinner med lite extra innan jobbet då.

I helgen har vi varit i stugan och höst och vinterförvarat den. Vi har inte möjligheten att ha vatten på under vintern så vi var nere och fixade lite föra att stänga ner för säsongen.
Det är alltid lika härligt att komma ner till Nydala och känna lugnet.
Vi bara myste och hade det skönt. Det blev en sista joggingtur i skogarna runt stugan. Jag kommer att sakna den naturen över vintern.
Vi räfsade stora lövhögar som barnen sen hoppade och begravde varandra i. Det är härligt att se dem tillsammans. Visst är det mycket bråk och hårda ord men det är dessa stunder som man får ta vara på. Syskonkärleken är en hat/kärlek men den är stark.

Som jag berättade tidigare så har jag mycket på gång just nu både i privatlivet och i arbetslivet. I privatlivet så kommer det att bli stora förändringar. Vi ska utöka vår familj med en liten hundvalp. Uppfödaren ringde igår och vi bestämde att vi ska hämta honom på fredag eftermiddag. Det ska bli så himla roligt. Vi har haft hund tidigare men inte en valp så detta blir något helt nytt. De blir som att ha en bebis i familjen. Det är mycket att styra och planera upp nu innan han kommer. Det är en blandras med labrador och vorsteh. Han är så himla söt. Helt svart med en strumpa på ena benet som är grå. 

Ralf med sin uppfödare

Som sagt det lär nog bli lite liv och rörelse här hemma i helgen. Det ska bli så himla roligt.

Nehä nu hinner jag inte berätta mer om vad som händer i mitt liv. Det får vi ta en annan gång. Bäst att göra mig klar och åka och jobba.
Ha en skön dag där ute i höstrusket.
Krama varandra i trafiken!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar