Här finner jag ro

Om mig

fredag 25 oktober 2013

Vilken dag!

Igår var det äntligen dags att inviga min nya snygga höj och sänkbara massagebänk.
Det kändes skönt att få ställa in den i tisdags. Jag känner verkligen att kroppen inte mår bra av att stå och massera mycket med den gamla bänken.


Jag hade fullbokad dag med mycket hot stone massage. Härligt! Det är så roligt att träffa kunder i olika åldrar. Det som är mest häftigt är att män 75 -80+ kommer till mig och får massage. De vill gärna testa de där varma stenarna för det verkar ju bra. Jag får höra deras livshistoria och det verkligen spännande. De har oftast arbetat med kroppsarbete hela livet och är fortfarande igång och arbetar. De vill ta hand om sig själva för att må bra och leva ett aktivt liv. Så underbart att höra! 

Det var en lång dag på jobbet och när jag väl kom hem och landade i soffan kände jag hur trött jag var. Det hade varit många kunder och mycket energi som gick åt till dem. Det som är så härligt med mitt jobb är att mina kunder ger mig så mycket energi tillbaks.

Jag avslutade faktiskt dagen med ett gott glas vin för det tyckte jag att jag var värd:)


Idag blir det mycket kontorsarbete och planering inför morgondagens mässa. Det är en Hälso och hantverksmässa i Ekenässjön som jag ska delta i. Det är alltid roligt att så på mässa och träffa människor. Hoppas att det genererar lite kunder också:)

Dagen avslutar vi med att hämta hem vår lille söte Ralf som äntligen ska få komma hem och bo hos oss. Vi har gått i väntans tider men idag är det äntligen dags. Vilket äventyr vi har framför oss!

Ha en skön fredag alla sköna människor. Tänk på att ett leende kan göra en stor skillnad för någon annan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar