Här finner jag ro

Om mig

tisdag 28 januari 2014

God äppelkaka

När jag kom hem idag var jag sugen på att göra något speciellt till kaffet och mellanmål. Idag testade jag ett nytt recept på en lite nyttigare och proteinrik äppelkaka.
Den blev mycket god och gick verkligen hem hos min yngsta dotter.


Här kommer receptet:

2 st ägg
2 msk Herbalife F1 äppel/karamell smak. 
1 tsk bakpulver
1 mosad banan
1 msk smält kokosfett
1 äpple
kanel

Blanda vispa ihop alla ingredienserna förutom äpplet och kanelen. Lägg smeten i en form. Inte så stor form.
Dela äpplet i skivor och tryck ner i smeten strö över kanel. 
Grädda i 175 grader i ca 25 min
Servera gärna med vaniljkesella eller 50/50 vanilj kesella och naturell kesella.

Perfekt till kaffet och som ett nyttigare alternativ.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar