Här finner jag ro

Om mig

fredag 10 januari 2014

Smoothies är gott:)


Jag älskar att testa mig fram och göra olika smoothies. Barnen har olika favoriter som vi blandar ihop när vi känner för det. Jag dricker shake och smoothies till frukost, mellanmål och ibland på kvällen. Alltså lite när jag känner för det. Det funkar i alla lägen och det är ofta något som jag har ingredienserna till hemma.
Som bas använder jag mig av fil, mjölk, kvarg och yoghurt i olika former.

Jag blandar med bär, frukt, kakao, vaniljpulver ( alltså inte vaniljsocker), honung och lita av vad jag har hemma. Sen har jag alltid någon smak av F1 pulver i.

Här kommer ett recept

Yoghurt
clementin
vindruvor
kakao
F1 cockies & cream
lite tropisk jucie (proviva 50% mindre socker)

Mixa och klart!

Som sagt det gäller bara att testa sig fram och hitta sina favoritblandningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar